La Fageda d’en Jordà – CAT

És una Reserva natural que comprèn un bosc de faigs de característiques úniques a tota la península Ibérica
lafageda

Una proposta perfecta per a la tardor, una d’aquestes excursions per fer en família, un passeig per gaudir sol, amb el gos o amb amics …

Una ruta senzilla per passar el dia i que es `pot combinar una passejada per Fageda, amb el volcà de Santa Margarida i les Grederes del Croscat.

Idioma / Language1406146109_United-Kingdom_flatIcono-Bandera-españa

Es poden fer excursions a peu que van des dels 30 minuts fins a les 4 hores, entre 1,5 i 10 quilòmetres depenent dels punts que vulguis visitar del Parc. El circuit llarg, amb visita als dos volcans ia la Fageda d’en Jordà, és un circuit circular, amb sortida i arribada des del mateix punt: pàrquing de la Fageda, àrea Can Serra.
Fageda d'en Jorda-1

Es troba a la comarca de la Garrotxa, a prop del coll de can Batlle i Sant Miquel de Sacot (església romànica del segle XI) i del pla de Sacot i pel collet de Bassols se situa al flanc sud-oest del volcà de Santa Margarida.
Té una extensió d’uns 4,8 km2 i forma part del Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa. S’estén pels municipis de Santa Pau, Olot i les Preses.

La Fageda d’en Jordà és un bosc de faigs amb característiques molt especials: creix en un terreny planer i s’assenta damunt d’una colada de lava procedent del volcà del Croscat, el qual ofereix un relleu accidentat, amb abundoses prominències molt característiques, que poden aconseguir més de 20 m d’alçada i que reben el nom local de tossols.

La Fageda -Pipo Caudet

El Bosc està format gairebé íntegrament per faigs de mitjà i gran grandària sobre un terreny que no s’ha romput fa molts anys, tot i que encara poden apreciar-se els vells senders d’antigues explotacions agràries i forestals. El faig es beneficia d’un clima generós, abundant en pluges (900 a 1.000 mm), aire fresc, muntanya humida i està orientada lleugerament al nord, té un un substrat de gredes vermelloses relativament recents, en els quals aquests arbres creixen amb facilitat.
Fageda d'en Jorda

Passejar per la fageda és ben senzill, i els itineraris estan ben senyalitzats. L’atmosfera del bosc obre les portes de la imaginació i els nens els serà fàcil imaginar criatures fantàstiques: bolets plenes de follets, ceps que són la casa de les fades del bosc.

portada8

Enmig de la fageda hi ha les instal·lacions de la cooperativa La Fageda, una empresa sense ànim de lucre que es dedica a l’elaboració de iogurts i altres productes làctics que comercialitzen per tota la comarca i la resta de Catalunya. La peculiaritatd’aquesta empresa és que el 60% de treballadors són persones amb algunadiscapacitat. A part de productes làctics, també tenen un viver de plantes amb el quals’encarreguen del manteniment dels parcs de la ciutat d’Olot.

Si os interesa aqui os dejo su triptíc inofmrativo

Direcció:  Mas Els Casals, s/n 17811 Santa Pau.

La Fageda ha estat font d’inspiració d’artistes, com Joan Maragall, que va escriure el poema que la va fer famosa, A l’entrada principal de la fageda, al km 4 de la carretera d’Olot a Santa Pau, on es troba l’aparcament de Can Serra, hi ha un monòlit en honor seu.

La fageda d’en Jordà  (poema de Joan Maragall)

Saps on és la fageda d’en Jordà?

Si vas pels vols d’Olot, amunt del pla,
trobaràs un indret verd i profond
com mai cap més n’hagis trobat al món:
un verd com d’aigua endins, profond i clar;
el verd de la fageda d’en Jordà.
El caminant, quan entra en aquest lloc,
comença a caminar-hi a poc a poc;
compta els seus passos en la gran quietud:
s’atura, i no sent res, i està perdut.
Li agafa un dolç oblit de tot lo món
en el silenci d’aquell lloc profond,
i no pensa en sortir, o hi pensa en va:
és pres de la fageda d’en Jordà,
presoner del silenci i la verdor.
Oh companyia! Oh deslliurant presó!

Activitats a La Fageda d’en Jordá

L’activitat més comuna és el senderisme, hi ha diverses rutes a piemuy ben senyalitzades, i aptes per a tots els públics.
també es pot llogar un cavall o un carruatge antic tirat per cavalls al km 7 de la carretera d’Olot a Santa Pau.

Passejos en carruatje

Es pot contractar qualsevol dia de l’any es poden fer passejades en carruatge per l’interior de la fageda. Tenen una durada d’una hora
la-Fageda-Carruaje

icon_12638Com Arribar a la Fageda d’en Jorda?

Acces:

Es pot accedir a peu per l’itinerari 2 (recorregut de 30 min. Per la Fageda des de l’aparcament de Can Serra, km 4,0 ctra. D’Olot a Santa Pau, a mà esquerra). Des d’Olot l’itinerari 3 que va fins a la Fageda (4 km, 1h 30), i des de Santa Pau també es pot accedir a peu (5,2 km 1h 45). L’accés en vehicle a motor està prohibit dins de la reserva.

_318-9378Como arribar a la fageda en cotxe?

Desde Barcelona

Agafar la C-33 direcció Girona (AP-7). A la sortida 2 després del peatge, agafar la C-17 (direcció Parets, Vic i Puigcerdà). Passat Vic, continuar direcció Ripoll. Al km 69, situar-se al 3er carril a l’esquerra per incorporar-se a la C-37 direcció Manlleu, Torelló i Olot. Passar els Túnels de Bracons. Creuar el poble de les Preses, fins arribar al rètol d’entrada a “Olot”. A la segona rotonda (molt gran, amb una enorme escultura d’una balança), girar a mà dreta “Totes direccions” i continuar fins a la 4a rotonda, on trobareu una gasolinera BP davant. Prendre a la dreta la carretera “GI-524 – Santa Pau”. Al km 4,8 hi ha una desviació a mà dreta amb l’indicador “La Fageda”. Creues el bosc de la Fageda d’en Jordà. No deixis el camí asfaltat i, al cap d’1,5 km, arribes a la nostra finca, on també disposem d’un pàrquing per als cotxes i autocars.

Desde Girona

Agafar la C-66 direcció Banyoles, Besalú i Olot. Passat Besalú, la C-66 es transforma en l’A-26, continueu direcció Olot. Sortir a Olot Nord. A la primera rotonda, preneu direcció Olot. A la següent rotonda, continueu recte (Altres direccions, Santa Pau) fins arribar a una quarta rotonda on trobareu una gasolinera BP a l’esquerra i el rètol de la carretera GI-524 que uneix Olot i Santa Pau. Al km 4,8 hi ha una desviació a mà dreta amb l’indicador “La Fageda”. Creues el bosc de la Fageda d’en Jordà. No deixis el camí asfaltat i, al cap d’1,5 km, arribes a la nostra finca, on també disposem d’un pàrquing per als cotxes i autocars.

Des d’ Olot

er arribar fins a les nostres instal·lacions tens dues opcions:

• A peu des del pàrquing de Can Serra o bé des de l’aparcament de Can Xel, en ambdós casos el recorregut és d’uns 30-40 minuts i està senyalitzat en tot moment.
  • En cotxe, agafeu la carretera GI-524 que uneix Olot i Santa Pau. Al km 4,8 hi ha una desviació a mà dreta amb l’indicador “La Fageda”. Creues el bosc de la Fageda d’en Jordà. No deixis el camí asfaltat i, al cap d’1,5 km, arribes a la nostra finca, on també disposem d’un pàrquing per als cotxes i autocars.

busComo arribar a la fageda en Bus?

Un cop arribeu a l’estació d’autobusos d’Olot, durant els dies feiners disposen d’un servei de busos que us aproparà fins l’aparcament de Can Xel (es troba a 20 minuts caminant de La Fageda).
durant el cap de setmana o qualsevol dia festiu des de l’estació de busos d’Olot haureu d’agafar un taxi (972.26.15.66)

Recomanacions:

Es recomana portar calçat còmode (la excursió es realitza a l’exterior) – Cal dur cantimplora, gorra, una peça d’abric (segons l’època de l’any), esmorzar i dinar.
Està prohibit l’accés a està prohibit l’ús de vehicles a motor fins i tot la bicicleta a la major part del recorregut