El Turó del home – Català

És un dels cims més visitats pels excursionistes catalans, una excursió gaudir de la Natura i del Montseny, que és reserva de la Biosfera

El Turó de l’Home és la muntanya més alta del Montseny amb una alçada de 1708 m, se situa per sobre de les altres dos cims més representatives del massís, les Agudes i El Matagalls.

Idioma / LanguageIcono-Bandera-españa 1406146109_United-Kingdom_flat

L’organisme provincial pretén la màxima protecció per al Turó de l’Home, pel que ha eliminat l’estacionament a peu d’observatori, de manera que per arribar al cim cal caminar uns cinc quilòmetres.

IMG_1797 bosc- turó del home

La subida al “Turo de l’home”, el punto más elevado del Montseny, pasando por densos hayedos y por el abetar más meridional de Europa. podemos disfrutar también de las impresionants secoyas californianas y del pantano en la riera de Santa Fe, que actúa como espejo del espléndido paisaje.IMG_1831IMG_1803

Duració total: 4h 16m  Distància:9,6 km  Desnivel:667 m  Altura mínima:1208 m  Altura màxima:1706 m
IMG_1841 IMG_1823

Iniciem la caminada a la font de Passavets que es troba al quilòmetre 22 de la carretera BV-5114. Seguirem l’itinerari senyalitzat E-6 que ens portarà fins al “Turó de l’home” (1 h.) Per un camí en molt bon estat que travessa les fagedes d’aquesta banda del Montseny.

Trobem una pista al costat esquerra de la riera la qual anirem seguint. El camí no et pèrdua, està senyalitzat amb uns pals de color verd. passarem pel ccollet dels Rocs Cremats i pujarem fins al coll de l’Pregó (1654m) on trobem la carretera del Turó de l’Home. Des d’aquí acabem de seguir la carretera fins a l’observatori situat al cim.

La baixada la podem fer per on hem pujat o bé ens dirigim per la carretera asfaltada que arriba al “Turó de l’home”, fins al Coll de Sesbasses on comença l’itinerari E-7 que va fins a “Les Agudes” A la part del final del recorregut enconramos el obresvatorio i una casa

IMG_1832 IMG_1835

Altres Excursions al Turó del Home

Ruta desde el Turó de l’Home a Les Agudes

Aquesta excursió es pot combinar amb la pujada a les agudes pel camí es pot gaudir dels espectaculars paisatges del Montseny des dels cims més elevades del lloc.

Tró de l'Home vist desde les Agudes

Punto d’ inici: Collada Sesbasses. Turó de l’Home

Duració: 40 minuts (anada9 Dificultat: baixaa  Señalització: blanca i vermella. GR-5-2

Ruta: Fontmartina – Turó de l’Home

És una de les rutes d’ascensió al Turó de l’Home més forts i directes. Gaudireu d’una vista panoràmica durant tota l’excursió.

Punt d’inici: Plana del Coll. Ctra. De Sant Celoni al Turó de l’Home km 10,2.

Durada: 2h Dificultat: mitjana

Senyalització: blanca i vermella. GR-5.2

Estacion-meteorológica-Montseny

L’observatori és un dels més antics de Catalunya amb dades que es remunten a 1880.

A causa de la guarnició militar que hi va haver-hi durant anys, i l’observatori meteorològic del cim, es pot accedir fàcilment en vehicle particular pel desviament de la carretera BV-5114 seguint un camí asfaltat

el clima del Turó de l’Home és un clima oceànic fresc

icon_12638Cómo Arribarr al turó de l’Home?

Per accedir a l’inici de la senda, des de l’autopista AP-7 en direcció Girona, prenem la sortida 11, feia Sant Celoni, que seguim fins al poble. Allà seguim les indicacions cap a Santa Fe (BV-5114). El cotxe el deixem al centre d’informació de Can Casades, al quilòmetre 21 de la carretera.

L’accés al turó de l’Home amb cotxe està regulat i s’ha habilitat un aparcament on deixar el cotxe i pujar fins al lloc d’inici de l’excursió.